Автомобільні дороги – це важлива складова частина економіки. В сучасних умовах велике значення надається їх стану і благоустрою. Без надійних, добротних доріг практично неможливо забезпечити функціонування жодної галузі економіки.
Займаючи одинадцяте місце в Україні по території (26,5 тис.кв.км), Вінницька область, як і в минулі роки, має одну з найбільших протяжностей доріг загального користування – 9,5 тис.км. Це 2 місце серед регіонів України. Дороги з твердим покриттям становлять 9,0 тис.км, або 94% загальної протяжності, решта – ґрунтові дороги. Щільність автомобільних доріг з твердим покриттям на 1000 кв.км території в середньому по Україні 275 км. По Вінницькій області цей показник вищий, ніж в цілому по країні та в інших областях і становить 339 кілометрів. По цьому показнику область посідає п’яте місце серед регіонів України.
Дороги з цементобетонним та асфальтобетонним покриттям, на які приходиться найбільше навантаження по перевезенню пасажирів та вантажів складають 1,9 тис.км – це п’ята частина автодоріг з твердим покриттям. Найбільшу питому вагу в дорогах з твердим покриттям області займають чорне шосе і чорні гравійні дороги – майже 40%. Автодороги з перехідними типами покриття (білощебеневе та бруковані), які потребують вдосконалення, займають відповідно 22% та 17% в загальній протяжності автодоріг з твердим покриттям.
Аналізуючи якісний стан автодоріг слід відмітити, що питома вага автодоріг з удосконаленими типами покриття (цементобетонне, асфальто-бетонне, чорне шосе, чорне гравійне) становить більше половини (55%) всіх доріг з твердим покриттям.
У зв’язку зі сприятливим географічним положенням, наявністю транспортних коридорів, автомобільними дорогами Вінниччини прямує значна кількість великовагових, великогабаритних транзитних автомобілів, автотранспорт підприємств та організацій області, а також значна кількість автопарку приватних перевізників, переважна більшість якого – автомобілі великої вантажопідйомності.
Тому, з кожним роком зростає значимість автодоріг, вимоги до їх стану в зв’язку зі збільшенням інтенсивності вантажних автоперевезень шляхами області.
Якщо в 2000р. цей показник становив 61 тис. тонно-кілометрів на 1 км автодоріг, в 2005р. – 109 , то в 2011р. – 182 тис. тонно-кілометрів.
За 2011р. автомобільним транспортом області перевезено 34,2 млн. тонн вантажів, що на 13% більше ніж за 2010р. У середньому за добу перевозилось 94 тис. тонн вантажів.
Обсяги пасажирських автоперевезень за 2011р. становили 98,4 млн. пасажирів.
Що стосується фінансування на утримання автомобільних доріг загального користування, то у 2011р. воно становило 181,1 млн.грн. З них 98,6% – кошти державного бюджету, та 1,4% – місцевого.
За 2011р. дорожниками на капітальний ремонт витрачено 25,0 млн.грн., що в 3,6 раза більше, ніж у попередньому році. Було відремонтовано 3,3 км автомобільних доріг з твердим покриттям та 2 мости загальною протяжністю 57,2 пог.м. Роботи по поточному ремонту у 2011р. виконані на суму 63,7 млн.грн. Це дало змогу відремонтувати 26,3 кілометра доріг та 1 міст. Витрати на експлуатаційне утримання становили 109,6 млн.грн.
Близькість державних кордонів зобов’язує дорожників підтримувати дороги в належному стані, від цього залежить не тільки імідж регіону, але і всієї держави.
Перший заступник начальника С.В. Рибалко
|