Автомобільні дороги – це важлива складова частина економіки. В сучасних умовах велике значення надається їх стану і благоустрою. Без надійних, добротних доріг практично неможливо забезпечити фукціонування жодної галузі економіки.
Займаючи одинадцяте місце в Україні по території (26,5 тис.кв.км), Вінницька область, як і в минулі роки, має одну з найбільших протяжностей доріг загального користування – 9,5 тис.км. Це 2 місце серед регіонів України. Дороги з твердим покриттям становлять 9,0 тис.км, або 95% загальної протяжності, решта – ґрунтові дороги. Щільність автомобільних доріг з твердим покриттям на 1000 кв.км території в середньому по Україні 275 км. По Вінницькій області цей показник вищий, ніж в цілому по країні та в інших областях і становить 339 кілометрів. По цьому показнику область посідає п’яте місце серед регіонів України.
Дороги з цементобетонним та асфальтобетонним покриттям, на які приходиться найбільше навантаження по перевезенню пасажирів та вантажів складають 1,9 тис.км – це п’ята частина автодоріг з твердим покриттям. Найбільшу питому вагу в дорогах з твердим покриттям області займають чорне шосе і чорні гравійні дороги – майже 40%. Автодороги з перехідними типами покриття (білощебенове та бруковані), які потребують вдосконалення, займають відповідно 24% та 18% в загальній протяжності автодоріг з твердим покриттям.
Аналізуючи якісний стан автодоріг слід відмітити, що питома вага автодоріг з удосконаленими типами покриття (цементобетонне, асфальто-бетонне, чорне шосе, чорне гравійне) становить більше половини (59%) всіх доріг з твердим покриттям. В порівнянні з 2009р. цей показник не змінився, а з 2000р. збільшився на 1,3 відсоткового пункту.
У зв’язку зі сприятливим географічним положенням, наявністю транспортних коридорів, автомобільними дорогами Вінниччини прямує значна кількість великовагових, великогабаритних транзитних автомобілів, автотранспорт підприємств та організацій області, а також значна кількість автопарку приватних перевізників, переважна більшість якого – автомобілі великої вантажопідйомності.
Тому, з кожним роком зростає значимість автодоріг, вимоги до їх стану в зв’язку зі збільшенням інтенсивності вантажних автоперевезень шляхами області.
Якщо в 2000р. цей показник становив 61 тис. тонно-кілометрів на 1 км автодоріг, в 2005р. – 109, то в 2010р. – 161 тис. тонно-кілометрів.
За 2010р. автомобільним транспортом області перевезено 30,1 млн. тонн вантажів. У середньому за добу перевозилось 83 тис. тонн вантажів.
Обсяги пасажирських автоперевезень за 2010р. становили 100,2 млн. пасажирів, що на 2% менше, ніж у 2009р., однак на 15% більше, ніж у 2000 році.
Що стосується фінансування на утримання автомобільних доріг загального користування у 2010р., то слід відмітити, що воно збільшилось в 1,6 раза порівняно з 2009р. і становило 193,0 млн.грн. З них 99,4% – кошти державного бюджету, та 0,6% – місцевого.
За 2010р. дорожниками на капітальний ремонт витрачено 6,9 млн.грн., що в 2,4 раза більше, ніж у попередньому році. Було відремонтовано 0,16 км автомобільних доріг з твердим покриттям та 1 міст загальною протяжністю 50,9 пог.м.
Роботи по поточному ремонту у 2010р. виконані на суму 7,3 млн.грн. Це дало змогу відремонтувати 2,6 кілометра доріг.
Витрати на експлуатаційне утримання становили 96,4 млн.грн.
Близькість державних кордонів зобов’язує дорожників підтримувати дороги в належному стані, від цього залежить не тільки імідж регіону, але і всієї держави.
В.о начальника С.В.Рибалко
|