У I кварталі 2011 року, як свідчать статистичні дані, 64,3% (або 933,1 млн. грн.) товарообороту роздрібної мережі області забезпечено товарами виробництва України. В порівнянні з відповідним періодом минулого року частка товарів вітчизняних виробників, реалізованих через торгову мережу (без ресторанного господарства), зменшилась на 12,9%, в тому числі по продовольчій групі збільшилась – на 0,7%, а по непродовольчій групі – зменшилась на 18,6%.
Вітчизняні виробники розраховують на підтримку споживачів, і як наслідок такого взаємозв’язку, все більшого попиту набувають товари вітчизняного виробництва, як більш якісні та дешеві за ціною в порівнянні з імпортними. Так, з 28 регіонів області лише по м.Вінниця, м.Могилів-Подільському, Бершадському, Оратівському та Чечельницькому районах частка продажу товарів виробництва України становила 36,2-57,8%, тоді як в інших регіонах вона коливалась в межах 73,4-97,2%.
Продовольча продукція українських товаровиробників на 92,6% забезпечує продаж продуктів харчування через торгову мережу області. Питома вага імпортних продовольчих товарів була незначною і становила – 7,4%. Тому можна сказати, що конкурентна боротьба за споживача розгортається переважно між українськими виробниками.
За поточний період через торгову мережу підприємств області реалізовано вітчизняних продовольчих товарів на суму 442,6 тис.грн., або 47,4% від загального продажу товарів виробництва України.
Всі підприємства роздрібної торгівлі, що реалізують маргарин, цукор, яйця і яйцепродукти, сіль мають в асортименті лише вітчизняну продукцію. Із загального обсягу продажу морозива, масла вершкового, олії, борошняних кондитерських виробів, борошна, слабоалкогольних та безалкогольних напоїв, тютюнових виробів, горілки та горілчаних виробів, українські товари склали понад 98,3%.
Продаж вітчизняних молока та продуктів молочних, виробів кондитерських цукрових, жирів тваринних харчових, виробів макаронних та сиру сичужного, плавленого, кисломолочного на 89,4-96,0% забезпечений товарами виробництва України.
Найменшою була частка вітчизняних товарів в обсягах продажу консервів фруктово-ягідних (51,5%), плодів, ягід та винограду (53,3 %), чаю (57,0%), кави (63,7%), риби і морепродуктів харчових (84,6%).
У порівнянні з торішніми показниками слід відмітити зростання частки продажу вітчизняних виробів кондитерських цукрових, морозива, маргарина, молока та продуктів молочних, овочів, вин ігристих (шампанського) на 1,1-8,7 в.п.
Разом з тим, спостерігалось зменшення питомої ваги таких вітчизняних товарів, як: борошна – на 0,3%, олії рослинної – на 1,1%, круп та бобових – на 4,7%, виробів макаронних – на 6,9%, кави – на 10,2%, чаю та консервів фруктово-ягідних – на 13,7%.
За I квартал 2011 року через торгову мережу підприємств області реалізовано непродовольчих товарів виробництва України на 490,5 млн.грн., або 50,4% від загального продажу непродовольчих товарів. Серед непродовольчих товарів стовідсотковою забезпеченістю товарами вітчизняного виробництва характеризується лише продаж тканин. Майже стовідсотковим цей показник був для ювелірних виробів (99,9%).
Питома вага товарів виробництва України у продажу виробів паперових, включаючи шкільні та канцелярські, книг, газет, журналів друкованих та на електронних носіях, меблів, будівельних матеріалів коливались в межах 94,2- 83,6%.
Незначною була питома вага товарів виробництва України у складі фотографічного обладнання – 5,2%, аудіо- та відео обладнання – 5,7%, приладів електропобутових – 10,9%, автомобілів та автотоварів – 16,9%.
В товарообороті таких груп, як ігри та іграшки, одяг зі шкіри, хутра та інших виробів з них, головних уборів, товари виробництва України становили більш ніж половину. На третину товарами вітчизняного виробництва забезпечений продаж одягу та білизни з тканин, виробів панчішно-шкарпеткових, товарів медичних та ортопедичних, засобів для миття, чищення та догляду, галантереї та ниток.
Вищенаведені статистичні дані свідчать про те, що товари виробництва України, займають переважаюче місце на споживчому ринку області.
Перший заступник начальника В.І.Погорельська
|