ШАНОВНІ РЕСПОНДЕНТИ! З 1 СІЧНЯ 2023 РОКУ СТАТИСТИЧНА ТА ФІНАНСОВА ЗВІТНІСТЬ ПОДАЄТЬСЯ ВИКЛЮЧНО В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ.
05.02.2013р. в актовому залі Головного управління статистики о 1000 відбудеться інструктивна нарада з питання «Порядок складання статспостереження по ф.№50-сг  «Основні економічні показники роботи с/г підприємства»
Печать

Міністерством юстиції України розглянуто ваші листи від 08 червня 2015 року №17.1-21/1684-15 (вх. №16845-0-26-15 від 11 червня 20.15 року та № 17817-0-26-15 від 25 червня 2015 року) та в межах компетенції повідомляється про таке.

Згідно з частиною першою статті 1 Закону України «Про очищення влади» (далі - Закон) очищення влади (люстрація) – це встановлена цим Законом або рішенням суду заборона окремим фізичним особам обіймати певні посади (перебувати на службі) (крім виборних посад) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.

Стаття 2 Закону містить вичерпний перелік посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади.

Заходи з очищення влади (люстрації) здійснюються на підставі визначених статтею 3 Закону критеріїв здійснення очищення влади (люстрації), за умови відповідності яким до особи можуть бути застосовані такі заборони.

Проведення перевірки посадових та службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування здійснюється у строки, визначені Планом проведення перевірок відповідно до Закону України «Про очищення влади», затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №1025, та відповідно до вимог Порядку проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №563, із змінами і доповненнями (далі - Порядок).

Постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №563 затверджений Перелік органів, що проводять перевірку достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону, та вказані відомості, щодо яких орган проводить перевірку. До вказаного переліку входять: Міністерство юстиції України, Міністерство внутрішніх справ України, Державна фіскальна служба України, Служба безпеки України, Генеральна прокуратура України, Державна судова адміністрація України.

Згідно з приписами пункту 14Порядку відповідальний структурний підрозділ у разі: відсутності відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі роздруковує відповідну інформацію та додає її до особової справи; наявності відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі надсилає до Мін'юсту або головних територіальних управлінь юстиції Мін’юсту в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі за місцем проживання такої особи запит про проведення перевірки за формою згідно з додатком 3 для отримання витягу з Реєстру.

Відповідно до пункту 171 Порядку запити про проведення перевірки щодо особи, яка підлягає перевірці, надсилаються у разі, коли:

у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа займала відповідно посади в органах внутрішніх справ, інших правоохоронних органах, органах прокуратури в період, що підлягає перевірці, а також трудова книжка (послужний список) такої особи втрачена (втрачений)/відновлена (відновлений) та/або з матеріалів особової справи вбачається, що особа могла займати відповідні посади в період, що підлягає перевірці, – до МВС та Генеральної прокуратури України;

у матеріалах особової справи такої особи зазначена інформація, що свідчить про те, що особа займала посаду судді в період, що підлягає перевірці, а також трудова книжка (послужний список) такої особи втрачена (втрачений)/відновлена (відновлений) та/або з матеріалів особової справи вбачається, що особа могла займати цю посаду в період, що підлягає перевірці, – до ДСА.

Усі запити про проведення перевірки надсилаються до апарату ДФС та до СБУ.

Пунктом 36 Порядку передбачено, що на підставі відповіді / висновку / копії судового рішення, що надійшли від органів перевірки за результатами перевірки, відповідальний структурний підрозділ у триденний строк (з дня надходження останньої відповіді / висновку / копії судового рішення або з дня надходження відповіді / висновку / копії судового рішення, який є підставою для застосування заборони, передбаченої частиною третьою або четвертою статті 1 Закону) готує довідку про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 та подає її керівнику органу.

Порушення строків виконання процедур органами перевірки пов’язане з великою завантаженістю державних службовців, які забезпечують її здійснення, у зв’язку з великою кількістю запитів на проведення перевірки, великою кількістю інформації, яку необхідно обробити, а також невиправданою бюрократичністю.

З огляду на викладене, аналізуючи норми пунктів 14і, 171, 36 Порядку, строки надання відповідей органами перевірки, можна дійти висновку, що для підготовки довідки про результати перевірки за формою згідно з додатком 5 відповідальним структурним підрозділом обов’язкова наявність висновків ДФС та СБУ, а також інформації про наявність або відсутність відомостей про особу, яка підлягає перевірці, у Реєстрі.

До відома зазначаємо, що листи міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів господарського управління не є нормативно-правовими актами, мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм.

 

При використанні статистичної інформації посилання на Головне управління статистики обов'язкове
©
 Головне управління статистики у Вінницькій області
Розробник сайту: управління інформаційних технологій Головного управління статистики у Вінницькій області