ЗАТВЕРДЖЕНО |
Наказ Головного управління статистики |
у Вінницькій області |
27 квітня 2020 року №70 |
(у редакції наказу Головного управління |
статистики уВінницькій області |
від 03 жовтня 2024 року № 43) |
Регламент
Головного управління статистики у Вінницькій області
I. Загальні положення
1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Головного управління статистики у Вінницькій області (далі – ГУС у Вінницькій області), пов'язаної зі здійсненням його повноважень.
ГУС у Вінницькій області є територіальним органом Державної служби статистики України (Держстат), що в межах наданих повноважень здійснює реалізацію державної політики у сфері статистики. ГУС у Вінницькій області, що підпорядковане Держстату, є юридичною особою публічного права і складовою частиною єдиної системи органів державної статистики.
2. ГУС у Вінницькій області у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України й актами Кабінету Міністрів України, дорученнями Кабінету Міністрів України, наказами й дорученнями Голови Держстату, іншими нормативно-правовими актами згідно діючого законодавства України.
3. До складу ГУС у Вінницькій області входять його структурні підрозділи, які утримуються за рахунок загального фонду державного бюджету. У ГУС у Вінницькій області можуть утворюватися структурні підрозділи, які утримуються за рахунок спеціального фонду державного бюджету.
4. Основні завдання ГУС у Вінницькій області визначені в Положенні про Головне управління статистики у Вінницькій області (далі – Положення), затвердженому наказом Держстату.
5. ГУС у Вінницькій області в межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання. Акти ГУС у Вінницькій області можуть бути скасовані Головою Держстату повністю чи в окремій частині, у тому числі за дорученням Міністра Кабінету Міністрів України, а також Міністром Кабінету Міністрів України у разі відмови Голови Держстату скасувати такий акт.
Накази ГУС у Вінницькій у Вінницькій області, видані в межах повноважень, передбачених законом, є обов'язковими до виконання працівниками структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області.
6. ГУС у Вінницькій області у процесі виконання покладених на нього завдань взаємодіє в установленому порядку з місцевими органами державної влади та органами місцевого самоврядування, об’єднаннями громадян, громадськими спілками, профспілками та організаціями роботодавців, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій, а також з підприємствами, установами та організаціями.
7. Формування обсягів фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення виконання завдань, покладених на ГУС у Вінницькій області, здійснюється у порядку, визначеному Бюджетним кодексом і нормативно-правовими актами, які регулюють відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження та виконання Державного бюджету України.
8. Діяльність ГУС у Вінницькій області є відкритою та прозорою та передбачає забезпечення відкритого та рівного доступу користувачів до офіційної державної статистичної інформації, можливість її використання, поширення та зберігання з метою виконання своїх завдань та функцій, забезпечення прав, свобод і законних інтересів.
9. Щорічно оприлюднюється звіт ГУС у Вінницькій області про результати його діяльності, який розміщується на офіційному вебсайті ГУС у Вінницькій області.
II. Організація роботи ГУС у Вінницькій області
1. Планування роботи
1. Основою для планування діяльності ГУС у Вінницькій області є Закон України «Про офіційну статистику», довгострокова програма розвитку офіційної статистики, план державних статистичних спостережень, затверджений Кабінетом Міністрів України, окремі рішення Кабінету Міністрів України, технологічна програма державних статистичних спостережень, затверджена наказом Держстату, річні плани за пріоритетними напрямами роботи Держстату, Положення про ГУС у Вінницькій області, плани роботи місцевих органів державної виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також замовлення користувачів статистичної інформації, які виконуються на платній основі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2000 № 1659 (зі змінами) «Про затвердження положення про проведення статистичних спостережень та надання органами державної статистики послуг на платній основі».
2. ГУС у Вінницькій області щороку розробляє технологічну програму державних статистичних спостережень (далі – Технологічна програма), яка містить заходи з організації і проведення державних статистичних спостережень за процесами статистичного виробництва та здійснення інших напрямів статистичної діяльності з визначенням виконавців, строків виконання заходів та забезпечує узгодженість дій самостійних структурних підрозділів.
3. Технологічна програма формується відповідно до Порядку формування технологічної програми державних статистичних спостережень в автоматизованій системі ведення технологічної програми державних статистичних спостережень, затвердженого наказом Держстату від 01.02.2021 № 25, виноситься на розгляд колегії та затверджується наказом ГУС у Вінницькій області.
4. На підставі Технологічної програми структурні підрозділи ГУС у Вінницькій області (з урахуванням планів роботи місцевих органів державної влади, органів місцевого самоврядування) формують поточні плани роботи, які подаються на розгляд та затвердження начальнику Головного управління та заступникам начальника Головного управління відповідно до розподілу функціональних повноважень.
5. Зміни до Технологічної програми вносяться на підставі службових записок керівників самостійних структурних підрозділів і затверджуються начальником Головного управління, заступниками начальника Головного управління відповідно до розподілу функціональних повноважень.
6. Моніторинг виконання Технологічної програми здійснюється самостійним структурним підрозділом відповідальним за планування, координацію статистичної діяльності та документальне забезпечення ГУС у Вінницькій області, поточних планів роботи – керівниками самостійних структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області.
7. За підсумками моніторингу здійснюється інформування керівництва ГУС у Вінницькій області. Результати моніторингу розглядаються на засіданнях колегії ГУС у Вінницькій області.
2. Визначення повноважень керівництва та іншихпрацівників ГУС у Вінницькій області
1. Повноваження начальника ГУС у Вінницькій області визначаються Положенням про ГУС у Вінницькій області та посадовою інструкцією.
2. Розподіл функціональних повноважень між начальником ГУС у Вінницькій області і заступниками начальника Головного управління затверджується наказом ГУС у Вінницькій області, в якому визначаються:
1) перелік самостійних структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідно начальником і заступниками начальника Головного управління;
2) перелік функціональних повноважень, закріплених за заступниками начальника Головного управління відповідно до покладених на ГУС у Вінницькій області завдань і функцій;
3) порядок виконання функціональних повноважень заступників начальника Головного управління в разі відсутності одного з них.
3. Положення про самостійний структурний підрозділ ГУС у Вінницькій області розробляється керівником відповідного підрозділу, погоджується із заступником ГУС у Вінницькій області відповідно до розподілу функціональних повноважень і затверджується наказом ГУС у Вінницькій області.
Положення про структурні підрозділи, що входять до складу самостійних структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області, розробляються керівниками відповідних підрозділів, погоджуються керівником самостійного структурного підрозділу та затверджуються наказом ГУС у Вінницькій області.
4. Посадові обов'язки працівників ГУС у Вінницькій області визначаються в їхніх посадових інструкціях, які розробляються безпосередніми керівниками відповідних працівників, погоджуються керівником самостійного структурного підрозділу та затверджуються начальником ГУС у Вінницькій області.
3. Постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи
1. ГУС у Вінницькій області для підготовки рекомендацій щодо виконання завдань, розгляду наукових рекомендацій, проведення фахових консультацій з основних питань діяльності, обговорення найважливіших напрямів розвитку офіційної статистики та погодженого вирішення питань, що належать до його компетенції, утворює постійні або тимчасові консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи:
колегія ГУС у Вінницькій області є дорадчим органом, утвореним для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції ГУС у Вінницькій області, вироблення рекомендацій з питань реалізації державної політики у сфері статистики, обговорення проєктів нормативно-правових актів, стратегій, програм, розгляду інших питань щодо виконання завдань ГУС у Вінницькій області;
комісія з питань роботи із службовою інформацією Головного управління статистики у Вінницькій області є постійно діючим органом ГУС у Вінницькій області, який утворено з метою виконання завдань, визначених постановою Кабінету Міністрів України від 19 жовтня 2016 року № 736 "Про затвердження Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію" (зі змінами);
експертна комісія Головного управління статистики у Вінницькій області є постійно діючим органом ГУС у Вінницькій області, який утворено з метою організації та проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві ГУС у Вінницькій області, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії Державного архіву Вінницької області;
конкурсна комісія на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" і "В" Головного управління статистики у Вінницькій області, призначення на які здійснюється начальником ГУС у Вінницькій області, є постійно діючим органом ГУС у Вінницькій області, який утворено для проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби з метою добору осіб, здатних професійно виконувати посадові обов’язки, згідно із Законом України "Про державну службу";
служба захисту інформації ГУС у Вінницькій області є органом, який створено для захисту законних прав щодо безпеки інформації ГУС у Вінницькій області в процесі інформаційної діяльності та у взаємовідносинах з іншими установами та організаціями, забезпечує виконання завдань у сфері захисту інформації. Здійснює контроль за функціонуванням комплексних систем захисту інформації ГУС у Вінницькій області;
комісія з оцінки корупційних ризиків у Головному управлінні статистики у Вінницькій області, є постійним консультативно-дорадчим органом, який утворено для проведення оцінки корупційних ризиків у рамках підготовки антикорупційної програми Держстату або під час її періодичного перегляду;
робоча група з ідентифікації та оцінки ризиків за процесами статистичної діяльності Головного управління статистики у Вінницькій області, є постійно діючим органом ГУС у Вінницькій області, який утворено для проведення ідентифікації та оцінки, способів реагування на ризики, розробки заходів з їх усунення, зменшення впливу ризиків на діяльність ГУС у Вінницькій області.
2. Рішення про утворення чи ліквідацію колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та інших допоміжних органів приймає начальник ГУС у Вінницькій області. Кількісний та персональний склад, положення про них затверджується наказами ГУС у Вінницькій області.
3. Засідання колегії, інших постійних або тимчасових консультативних, дорадчих та допоміжних органів, а також нарад, робочих зустрічей, семінарів тощо в період дії воєнного стану можуть проводитись у режимі реального часу (онлайн) з використанням відповідних технічних засобів, зокрема через Інтернет за відповідним рішенням керівництва ГУС у Вінницькій області.
4. Управління персоналом та проходження державної служби
1. Організацію роботи з управління персоналом в ГУС у Вінницькій області здійснює відділ управління персоналом відповідно до положення про нього.
2. Відділ управління персоналом відповідає за реалізацію державної політики з питань управління персоналом у ГУС у Вінницькій області, добір і розвиток персоналу, організацію заходів з питань підвищення рівня професійної компетентності працівників, документальне оформлення проходження державної служби та трудових відносин, а також виконує інші функції, передбачені законодавством.
3. Прийняття осіб на роботу до ГУС у Вінницькій області та їх звільнення здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" та Кодексу законів про працю України.
4. Призначення на посади державної служби здійснюється за результатами конкурсу, крім випадків, передбачених Законом України "Про державну службу".
5. Проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців ГУС у Вінницькій області регулюється Порядком проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2016 року № 246.
6. Рішення про призначення або про відмову в призначенні на посаду державної служби приймається за результатами спеціальної перевірки відповідно до Закону України "Про запобігання корупції" та за результатами перевірки відповідно до Закону України "Про очищення влади".
7. Особа, яка вступає на посаду державної служби вперше, набуває статусу державного службовця з дня публічного складення нею Присяги державного службовця, а особа, яка призначається на посаду державної служби повторно, − з дня призначення на посаду.
8. З метою перевірки відповідності державного службовця займаній посаді при призначенні на посаду державної служби може встановлюватись випробування строком до шести місяців.
При призначенні особи на посаду державної служби вперше встановлення випробування є обов'язковим.
9. Присвоєння рангів державними службовцям ГУС у Вінницькій області здійснюється відповідно до статті 39 Закону України "Про державну службу" та Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 року № 306.
10. Просування державного службовця по службі здійснюється з урахуванням професійної компетентності шляхом зайняття вищої посади за результатами конкурсу.
11. З метою здійснення контролю за якістю виконання посадових обов’язків, визначення рівня результативності та ефективності служби, а також планування професійного та особистісного розвитку, виявлення необхідності підвищення рівня професійної компетентності державних службовців ГУС у Вінницькій області здійснюється оцінювання результатів службової діяльності державних службовців.
Оцінювання здійснюється щороку відповідно до Порядку проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2017 року № 640.
12. Державним службовцям ГУС у Вінницькій області створюються умови для підвищення рівня професійної компетентності шляхом професійного навчання, яке здійснюється постійно.
Професійне навчання державних службовців, зокрема, в галузі знань "Публічне управління та адміністрування", здійснюється у встановленому законодавством порядку за рахунок коштів державного бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством, через систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, до якої належать суб'єкти надання освітніх послуг у сфері професійного навчання ‒ заклади освіти, підприємства, установи, організації будь-якої форми власності, що провадять освітню діяльність, міжнародні та іноземні установи, організації, зокрема ті, які реалізують відповідні проєкти (програми) міжнародної технічної допомоги.
З метою підвищення рівня професійної компетентності державного службовця може проводитися його стажування з відривом від служби строком від одного до шести місяців на іншій посаді державної служби в іншому державному органі або за кордоном відповідно до законодавства.
13. Тривалість робочого часу працівників ГУС у Вінницькій області, розпорядок роботи, порядок обліку робочого часу та надання відпусток, порядок повідомлення працівниками про відсутність на роботі, умови і порядок перебування в ГУС у Вінницькій області у вихідні, святкові та неробочі дні, а також після закінчення робочого часу, порядок доведення до відома працівників нормативно-правових актів, наказів (розпоряджень та доручень зі службових питань, порядок прийняття та передачі працівниками діловодства (справ і майна при звільненні визначаються правилами внутрішнього службового та внутрішнього трудового розпорядків Головного управління статистики у Вінницькій області, затвердженими відповідно загальними зборами державних службовців ГУС у Вінницькій області та зборами трудового колективу ГУС у Вінницькій області.
14. За досягнення при виконанні завдань, покладених на органи державної статистики, багаторічну сумлінну працю, вагомий особистий внесок у реалізацію державної політики у сфері статистики до працівників можуть застосовуватись такі заохочення:
оголошення подяки державному службовцю;
дострокове присвоєння чергового рангу державного службовця;
відзначення відомчою заохочувальною відзнакою Держстату;
представлення до нагородження урядовою відзнакою;
представлення до відзначення державною нагородою.
Подання щодо застосування заохочень до працівників подають у встановленому порядку:
на розгляд Голови Держстату (відзначення відомчою заохочувальною відзнакою Держстату; представлення до нагородження урядовою відзнакою; представлення до відзначення державною нагородою) начальник ГУС у Вінницькій області;
на розгляд начальника ГУС у Вінницькій області заступники начальника ГУС у Вінницькій області, керівники самостійних структурних підрозділів за погодженням із заступниками начальника ГУС у Вінницькій області відповідно до розподілу функціональних повноважень.
15. За невиконання або неналежне виконання посадових обов'язків, порушення правил етичної поведінки та інше порушення службової дисципліни працівники притягаються до дисциплінарної відповідальності.
Засади притягнення до дисциплінарної відповідальності державних службовців визначають Закон України "Про державну службу" та Порядок здійснення дисциплінарного провадження, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1039.
Працівники ГУС у Вінницькій області, які обіймають посади, що не віднесені до категорій посад державної служби, притягаються до дисциплінарної відповідальності у порядку, визначеному Кодексом законів про працю України.
16. Порядок входу і виходу з адміністративної будівлі ГУС у Вінницькій області , охорони і збереження матеріальних цінностей здійснюється відповідно до Інструкції з організації охорони та забезпечення пропускного режиму до адміністративної будівлі Головного управління статистики у Вінницькій області, що затверджується наказом ГУС у Вінницькій області.
III. Організація роботи з документами та контролю виконання
1. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в Головному управлінні статистики у Вінницькій області, затвердженої наказом ГУС у Вінницькій області та розробленої відповідно до вимог Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обміну, Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року №55.
2. Інструкція з діловодства у ГУС у Вінницькій області відповідно до Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та інших актів законодавства визначає:
порядок проходження електронного документа з моменту його створення або одержання і до моменту відправлення або передавання до архіву ГУС у Вінницькій області;
загальні засади функціонування та використання системи електронної взаємодії органів виконавчої влади;
оперативний інформаційний обмін з використанням службової електронної пошти.
3. Особливості організації діловодства з документами, що містять інформацію з обмеженим доступом, діловодства за зверненнями громадян, запитами на публічну інформацію, визначаються окремими нормативно-правовими актами.
4. Відповідальність за організацію діловодства в ГУС у Вінницькій області несе начальник ГУС у Вінницькій області.
5. За підготовлений проєкт документа відповідальним є його розробник.
6. Організація електронного документообігу в ГУС у Вінницькій області покладається на відділ планування, координації статистичної діяльності та документального забезпечення, який забезпечує:
розроблення в ГУС у Вінницькій області єдиного порядку документування управлінської інформації та роботи з документами незалежно від форми їх створення;
розроблення зведеної номенклатури справ ГУС у Вінницькій області;
реєстрацію та облік документів;
надання методичної допомоги та контроль за дотриманням установленого порядку роботи з електронними документами в самостійних структурних підрозділах ГУС у Вінницькій області;
організацію документообігу, формування справ, їх зберігання та підготовку для передавання до архіву ГУС у Вінницькій області;
упровадження та нагляд за дотриманням у самостійних структурних підрозділах ГУС у Вінницькій області вимог інструкцій з діловодства та національних стандартів;
проведення регулярних перевірок стану діловодства в самостійних структурних підрозділах ГУС у Вінницькій області;
використання системи електронного документообігу органів державної статистики, ведення й актуалізацію електронних довідників у ГУС у Вінницькій області;
дотримання вимог до підготовки електронних та паперових документів та організації роботи з ними;
організацію нагляду за станом збереження документаційного фонду ГУС у Вінницькій області в електронній формі та користування ним;
інформаційну взаємодію з органами виконавчої влади та іншими державними установами через систему взаємодії;
розроблення типових маршрутів проходження документів у ГУС у Вінницькій області ;
перевірку правильності відомостей, унесених до реєстраційно-моніторингової картки електронного документа за зведеною номенклатурою справ ГУС у Вінницькій області, та уточнення цих відомостей за експертизою цінності електронного документа;
ініціювання та проведення в ГУС у Вінницькій області підвищення кваліфікації працівників з питань діловодства.
7. Організація діловодства в паперовій формі в ГУС у Вінницькій області покладається на відділ планування, координації статистичної діяльності та документального забезпечення.
Організація діловодства в паперовій формі в самостійних структурних підрозділах ГУС у Вінницькій області покладається на спеціально призначену для цього особу, відповідальну за ведення діловодства й архіву.
8. Діловодство ГУС у Вінницькій області , організація обміну електронними документами з іншими установами здійснюються з використанням системи електронного документообігу органів державної статистики, інтегрованої до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади.
9. Моніторинг виконання управлінських рішень є складовою системи контролю в ГУС у Вінницькій області, яка включає в себе безперервне спостереження за процесом виконання управлінських рішень, та проводиться з метою нагляду за виконавською дисципліною.
10. Безпосередній моніторинг виконання документа проводиться на підставі резолюції начальника ГУС у Вінницькій області.
11. Моніторинг виконання управлінських рішень здійснюється відділом планування, координації статистичної діяльності та документального забезпечення за допомогою системи моніторингу, інтегрованої в систему електронного документообігу органів державної статистики на основі даних з реєстраційно-моніторингової картки. Відповідна система забезпечує оперативний доступ до всієї інформації про стан виконання будь-якого документа, щодо якого здійснюється моніторинг та методичний аналіз відповідних даних.
12. У самостійних структурних підрозділах ГУС у Вінницькій області безпосередній контроль за виконанням документів здійснює керівник структурного підрозділу.
13. Для здійснення контролю дотримання термінів виконання документів відділом планування, координації статистичної діяльності та документального забезпечення застосовується випереджувальний моніторинг документів, які підлягаю виконанню «на тиждень». Моніторинг про стан виконання документів один раз «на тиждень» та щоквартально надається керівництву ГУС у Вінницькій області.
IV. Порядок проведення нарад
1. Загальні положення
1. Для вирішення питань, що виникають у повсякденній роботі ГУСу Вінницькій області, проводяться наради за участю керівників структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області та інших запрошених осіб.
2. Наради проводять начальник, заступники начальника ГУС у Вінницькій області та керівники структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області.
3. На наради можуть бути запрошені особи, без участі яких питання, що включені до порядку денного, не можуть бути розглянуті належним чином.
4. Контроль за виконанням доручень, наданих на нарадах, здійснює керівник відповідного структурного підрозділу ГУС у Вінницькій області до повноважень якого входить вирішення порушеного завдання.
5. Питання про можливість присутності на засіданнях представників засобів масової інформації, використання присутніми кіно-, відео-, фотознімальної та звукозаписувальної техніки, радіотелефонного зв'язку вирішує начальник ГУС у Вінницькій області за поданням посадової особи, яка проводить засідання.
6. Офіційна інформація про засідання надається засобам масової інформації (у разі необхідності) відповідальним структурним підрозділом ГУС у Вінницькій області.
2. Апаратні наради
1. Апаратні наради у разі необхідності проводяться за рішенням начальника ГУС у Вінницькій області або у разі його відсутності – особи, яка виконує обов’язки начальника ГУС у Вінницькій області.
2. Порядок денний апаратної наради формується на підставі пропозицій заступників начальника ГУС у Вінницькій області та керівників структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області.
3. Проєкт порядку денного апаратної наради погоджується з начальником ГУС у Вінницькій області та доводиться до відома заступників начальника ГУС у Вінницькій області за два дні до її проведення.
4. Рішення, прийняті на апаратних нарадах, не пізніше ніж у дводенний строк оформлюються протоколами, що підписуються головуючим та секретарем, і доводяться до відома учасників апаратної наради.
5. Підготовку, організацію проведення апаратних нарад здійснює структурний підрозділ ГУС у Вінницькій області, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.
3. Оперативні наради
1. З метою розгляду й оперативного вирішення окремих питань, що належать до повноважень ГУС у Вінницькій області, начальник ГУС у Вінницькій області або його заступники відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повноважень проводять оперативні наради.
2. З окремих питань основної діяльності оперативні наради проводяться керівниками структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області.
3. Рішення, прийняті на оперативній нараді, за необхідності, не пізніше ніж у дводенний строк оформлюються протоколами, що підписуються головуючим та секретарем.
4. Організація проведення оперативної наради покладається на структурний підрозділ ГУС у Вінницькій області, до компетенції якого належать питання, що розглядатимуться.
4. Семінари (семінар-наради), відеоконференції
1. З метою роз'яснення документів, проведення навчання та надання методичних консультацій для працівників самостійних структурних підрозділів ГУС у Вінницькій області проводяться семінари, семінар-наради, відеоконференції (далі − семінари).
2. Організація проведення семінару (підготовка порядку денного, необхідних матеріалів, переліку запрошених посадових осіб та відповідного розпорядчого документа або доручення керівництва ГУС у Вінницькій області) покладається на структурний підрозділ ГУС у Вінницькій області, який ініціював його проведення.
3. У разі участі керівництва ГУС у Вінницькій області у семінарі, відповідний пакет документів подається керівництву ГУС у Вінницькій області відповідальним структурним підрозділом ГУС у Вінницькій області за три робочі дні до дня проведення.
4. Ведення протоколу забезпечується працівником відповідального структурного підрозділу ГУС у Вінницькій області.
V. Взаємодія ГУС у Вінницькій області з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування
1.Під час здійснення своїх повноважень ГУС у Вінницькій області безпосередньо взаємодіє з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами та зокрема, забезпечує:
1) постійну та ефективну співпрацю з державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами, координацію їхніх дій у питаннях, пов’язаних із організацією офіційної статистичної діяльності;
2) проведення державних статистичних спостережень та поширення офіційної державної статистичної інформації відповідно до технологічної програми;
3) взаємодію інформаційної системи територіальних органів державної статистики з інформаційними системами державних органів, органів місцевого самоврядування шляхом взаємного обміну інформацією відповідно до заходів, передбачених технологічною програмою, спільних нормативно-правових актів учасників взаємообміну інформацією, а також укладених угод;
4) проведення статистичних спостережень та здійснення виробництва й поширення статистичної інформації на платній основі відповідно до Закону України «Про офіційну статистику» і Постанови Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2000 року № 1659;
5) здійснення відповідно до чинного законодавства інших заходів, пов’язаних із виконанням завдань, покладених на ГУС у Вінницькій області.
VI. Взаємодія із суб’єктами у сфері медіа та громадськістю
1. Взаємодія між ГУС у Вінницькій області, суб’єктами у сфері медіа, громадськістю та іншими користувачами офіційної державної статистичної інформації забезпечується шляхом: розміщення інформації на офіційному вебсайті ГУС у Вінницькій області ; проведення круглих столів, семінарів, нарад, конференцій, зокрема в онлайн форматі; телефонних консультацій; організації та проведення інформаційно-просвітницьких заходів з різними цільовими групами користувачів статистичної інформації; участі в теле- і радіопередачах; виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції про свою діяльність; публікацій у медіа (засобах масової інформації) статей, інтерв'ю, коментарів тощо.
2. З метою організації ефективної взаємодії ГУС у Вінницькій області з суб’єктами у сфері медіа, громадськістю та іншими користувачами офіційної державної статистичної інформації ГУС у Вінницькій області:
1) організовує та проводить роз’яснювальну роботу щодо цілей, змісту і порядку реалізації державної політики у сфері офіційної статистики;
2) організовує поширення офіційної державної статистичної інформації відповідно до норм чинного законодавства;
3) забезпечує рівний доступ користувачів до офіційної державної статистичної інформації та методології її складання;
4) бере участь у вивченні потреб користувачів в офіційній державній статистичній інформації, зокрема за результатами їх анкетних опитувань;
5) надає роз’яснення щодо використання або тлумачення статистичної інформації та методології;
6) здійснює моніторинг повідомлень та публікацій у засобах масової інформації.
Основним інструментом для оприлюднення офіційної державної статистичної інформації є офіційний вебсайт ГУС у Вінницькій області, розміщення інформації на якому здійснюється відповідно до Порядку проведення робіт щодо інформаційного наповнення офіційного вебсайту Головного управління статистики у Вінницькій області, затвердженого наказом ГУС у Вінницькій області.
VII. Організація роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації. Розгляд запитів і звернень народних депутатів України
1. Розгляд звернень громадян, організація їх особистого прийому здійснюється відповідно до Закону України "Про звернення громадян", Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 "Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності у медіа" (зі змінами), порядку особистого прийому громадян керівництвом ГУС у Вінницькій області, затвердженого наказом ГУС у Вінницькій області, інших актів законодавства.
2. Діловодство за зверненнями громадян в ГУС у Вінницькій області ведеться окремо від інших видів діловодства згідно з Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами).
Діловодство за зверненнями громадян в ГУС у Вінницькій області покладається на відділ планування, координації статистичної діяльності та документального забезпечення.
3. Особистий прийом громадян проводять начальник ГУС у Вінницькій області та заступники начальника ГУС у Вінницькій області відповідно до порядку особистого прийому громадян керівництвом Головного управління статистики у Вінницькій області, затвердженого наказом ГУС у Вінницькій області, який підлягає обов'язковому оприлюдненню на офіційному вебсайті ГУС у Вінницькій області.
4. В ГУС у Вінницькій області діє пряма телефонна "гаряча лінія".
5. Участь у роботі прямої телефонної "гарячої лінії" Головного управління статистики у Вінницькій області беруть начальник управління та заступники начальника ГУС у Вінницькій області згідно з графіком, який складає відповідальний структурний підрозділ та затверджує начальник ГУС у Вінницькій області.
6. Графік участі керівництва у роботі прямої телефонної "гарячої лінії" Головного управління статистики у Вінницькій області оприлюднюється на офіційному вебсайті ГУС у Вінницькій області.
7. Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, яка перебуває у володінні ГУС у Вінницькій області, та інформації, що становить суспільний інтерес, здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" та інших актів законодавства, які регламентують зазначене питання.
8. Депутатські запити і звернення розглядаються в порядку, визначеному Законом України "Про статус народного депутата України".
9. Забезпечення захисту персональних даних здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».
VIII. Взаємодія ГУС у Вінницькій області з респондентами
1. З метою організації ефективної роботи з респондентами ГУС у Вінницькій області безпосередньо:
1) забезпечує респондентів звітно-статистичною документацією (крім статистичних класифікацій) відповідно до плану державних статистичних спостережень;
2) отримує безоплатно в порядку і строки, визначені Держстатом, первинні та статистичні дані, дані бухгалтерського обліку, іншу необхідну для проведення статистичних спостережень інформацію, у тому числі інформацію з обмеженим доступом, а також пояснення, що додаються до них;
3) застосовує під час проведення державних статистичних спостережень щодо фізичних осіб, які підлягають таким спостереженням, методи опитування з використанням телефонного, поштового зв'язку, а також безпосереднього відвідування працівниками ГУС у Вінницькій області та тимчасовим персоналом, який залучається до проведення державних статистичних спостережень, їх житлових та господарських приміщень і будівель, земельних ділянок тощо;
4) вивчає стан первинного обліку та статистичної звітності, перевіряє достовірність первинних даних, поданих респондентами. При цьому може застосовувати щодо респондентів – юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також фізичних осіб – підприємців метод безпосереднього відвідування виробничих, службових та інших приміщень, ділянок тощо у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади з питань статистики;
5) вимагає від респондентів внесення виправлень до статистичної звітності, інших статистичних формулярів у разі виявлення недостовірних первинних даних. У разі невиконання цієї вимоги у визначений строк орган державної статистики може самостійно вносити такі виправлення з подальшим повідомленням про це респондентів;
6) подає до правоохоронних органів пропозиції щодо притягнення винних у порушенні вимог Закону України «Про офіційну статистику» посадових осіб, юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців до відповідальності, встановленої законом;
7) розглядає справи про адміністративні правопорушення та накладає штрафи відповідно до ст.1863 Кодексу України про адміністративні правопорушення;
8) забезпечує дотримання принципів конфіденційності під час виробництва офіційної державної статистичної інформації;
9) встановлює зворотний зв’язок з респондентами, проводить наради, семінари, надає (за їх заявою) послуги методичного характеру на платній основі тощо.
IХ. Запобігання та виявлення корупції в ГУС у Вінницькій області
Організація роботи щодо запобігання та виявлення корупції в ГУС у Вінницькій області здійснюється відповідно до Конституції України, Закону України "Про запобігання корупції", постанови Кабінету Міністрів України від 08 грудня 2009 року № 1422 "Питання запобігання та виявлення корупції в органах виконавчої влади", а також прийнятими на їх виконання іншими нормативно-правовими актами, та покладається на уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції.
ГУС у Вінницькій області забезпечує:
1) у межах своїх повноважень виконання Антикорупційної програми Державної служби статистики України;
2) реалізацію Плану заходів щодо запобігання корупції в ГУС у Вінницькій області (далі – План заходів), який щорічно складається уповноваженою особою з питань запобігання та виявлення корупції та затверджується начальником ГУС у Вінницькій області.
План заходів передбачає:
1) надання методичної та консультаційної допомоги працівникам ГУС у Вінницькій області з питань дотримання законів України та інших нормативно правових актів щодо запобігання корупції;
2) контроль за дотриманням антикорупційного законодавства, у тому числі розгляд повідомлень про порушення його вимог;
3) організацію роботи внутрішніх каналів повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією порушень, розгляд в межах компетенції таких повідомлень;
4) проведення заходів щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів та сприяння його усуненню;
5) проведення заходів, спрямованих на усунення виявлених корупційних ризиків, моніторинг їх виконання у визначені строки;
6) проведення інших заходів, спрямованих на запобігання корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
Начальник відділу планування, координації статистичної діяльності та документального забезпечення Любов ТКАЧУК
|